Ból zębów w neurologii

Książki neurologiczne cieszą się ogromnym powodzeniem nie tylko wśród lekarzy zajmujących się chorobami układu nerwowego, ale również wśród lekarzy rodzinnych, pediatrów, internistów czy nawet logopedów. Poznaj najnowszy ranking książek neurologicznych.
Książka z neurologii, a właściwie jej podstaw, wydana pod redakcją Urszuli Fiszer i Małgorzaty Michałowskiej cieszy się ogromną popularnością wśród studentów medycyny. Powinni po nią sięgnąć także i lekarze innych specjalizacji niż neurologia, szczególnie lekarze pierwszego kontaktu oraz diagnozujący choroby powiązane z układem nerwowym. Książka podzielona jest na dwie części: ogólną oraz szczegółową. W części ogólnej czytelnik poznaje podstawy badania neurologicznego, a tym samym sposoby diagnozowania patologii układu nerwowego. Natomiast w części szczegółowej omówione zostały najczęściej występujące choroby o podłożu neurologicznym, takie jak padaczka, udar mózgu, bóle głowy i inne. Dodatkowo czytelnik może poznać metody leczenia oraz statystyki dotyczące występowania poszczególnych schorzeń.

Pozycja obowiązkowa na półce każdego medyka i studenta kierunku medycznego, napisana przez Marcina Wnuka i Agnieszkę Słowik. Książka z dziedziny neurologii, która traktuje o bardzo poważnej przypadłości, jaką jest udar mózgu. Najczęściej pacjent trafia z udarem na izbę przyjęć, natomiast pomoc musi mu zostać udzielona przez lekarza, który w danym dniu pełni dyżur. W książce przedstawiono algorytmy postępowania z pacjentami, u których zdiagnozowano udar mózgu. Czytelnik dowie się także, jak postępować w przypadku, gdy pacjentem z udarem jest kobieta w ciąży. Jest to cenna publikacja dla neurologów, którzy na co dzień pracują z pacjentami po udarze oraz prowadzą zajęcia i wykłady z zakresu postępowania z pacjentem z objawami udaru mózgu. Niestety, przypadłość ta dotyka coraz większą liczbę osób, nieobciążonych chorobami współistniejącymi, stąd konieczne jest posiadanie niezbędnej wiedzy, która pozwoli  uratować życie pacjenta udarowego.

Numer jeden wśród książek z dziedziny chorób neurologicznych. Książka wydana pod redakcją Krzysztofa Selmaja traktuje o nieuleczalnej chorobie, o której na szczęście naukowcy i lekarze wiedzą coraz więcej i znają coraz lepsze metody na poprawę jakości życia pacjenta. W książce znaleźć można wiele informacji na temat najnowszych odkryć ze świata nauki, które wspomagają terapię stwardnienia rozsianego i które w ostatnim czasie stały się szczególnie istotne i popularne w świecie medycyny. Jest to pozycja obowiązkowa dla neurologów, ale również dla osób badających przypadki stwardnienia rozsianego i opracowujących algorytmy postępowania przy tym schorzeniu. Po książkę powinny sięgnąć również osoby opiekujące się chorymi na stwardnienie rozsiane oraz lekarze rodzinni. Znajdują się w niej bowiem rozdziały poświęcone leczeniu stwardnienia rozsianego lekami doustnymi oraz iniekcyjnymi.